Gracias a Irene por avisarnos de este seminario organizado por el equipo del proyecto ‘LModE Conceptualisations of Female childhood: Cultural linguistic investigations accross borders’, que se centrará en los acercamientos lingüisticos de la niñez de Jane Austen. Las ponentes principales serán Kathryn Sutherland de la Universidad de Oxford e Ingrid Tieken-Boon van Ostade de la Universidad de Leiden, pero habrá otros académicos y especialistas, como podéis ver en el programa que dejamos abajo.
Parece que será un seminario híbrido, y esperamos que pueda ser retransmitido. En cualquier caso, es gratuito, pero hay que registrarse.
Si os queréis apuntar o queréis saber más, aquí tenéis el enlace: https://sites.google.com/ucm.es/seminar-jane-austen
Programa (lo dejamos en inglés, tal y como viene en el sitio):
5 de mayo:
- 12.00 Welcoming words
- 12.15-13.15: Plenary talk: Kathryn Sutherland: “Jane Austen practising: what her teenage writings can teach us”. Chair: Nuria Calvo Cortés
- Panel 1. Chair: Isabel de la Cruz-Cabanillas
- 13.15-13.45 “Recasting Jane Austen’s childhood: Spanish-cross cultural construals”. Paloma Tejada Caller.
- 13.45-14.15 “Emma for young readers: An analysis of a specially annotated and prefaced translation of Jane Austen’s novel into Spanish”. Nieves Jimenez Carra.
- Panel 2. Chair: Julia López Narváez
- 15.15-15.45 “’My eyes are pretty well, I thank you’: On the use of intensifiers in Jane Austen’s early letters” Isabel de la Cruz-Cabanillas & Javier Ruano-García
- 15.45-16.15 “Jane Austen’s partial, prejudiced and ignorant perspectives on English monarchs: From Henry IV to Charles I”. Irene Diego Rodríguez & Carmen Gómez Galisteo
- 16.15-16.45 “Sisterly Elizabeth, Sisterly Anne: how dialogues depict bonds in Pride and Prejudice and Persuasion”. María Teresa Santé Delgado
- Panel 3. Chair: Carmen Gómez Galisteo
- 17.00-17.30 “Semantic change and Jane Austen’s religious vocabulary” Brenda S. Cox
- 17.30-18.00 “Tense and specificity: Jane Austen the editor” Breckyn Wood
- 18.00-18.30 “’I could die of laughter of it, as theu used to say at school’: Jane Austen’s perspectives on girls’ education” Gemma Plaza Tejedo
6 de mayo
- 12.15-13.15 Plenary talk: Ingrid Tieken-Boon van Ostade “Spelling as evidence: from Jane Austen’s Juvenilia to The Watsons”. Chair: Marina Dossena
- Panel 4. Chair: Beatriz López Medina
- 13.15-13.45 “Social etiquette in childhood: disruptive or polite? Analysing courtesy behaviour in Jane Austen’s literary children” Blanca Fernández Soriano & Julia López Narváez
- 13.45-14.15 “Jane Austen’s ‘great-granddaughters’: A linguistic analysis of the construction of female childhood in biographic discourse (1881-1890)” Marta Nadales Ruíz
- Panel 5. Chair: María Teresa Santé Delgado
- 15.15-15.45 “Views from afar: When (Grand)nephews looked at famous novelists” Nuria Calvo Cortés & Marina Dossena
- 15.45-16.15 “A lady’s pursuit of literacy: The practices of reading and writing in Austen’s time and works”. Beatriz López Medina
- Panel 6. Chair: Ana Laura Rodríguez Redondo
- 17:00-17.30 “‘Intimations of more serious things to come’: Round brackets in Austen’s Juvenilia” Victorina González-Díaz
- 17.30-18.00 “¿Parcial, prejuiciosa e ignorante? Algunas dificultades de la traducción al español de las obras juveniles de Jane Austen” Cinthia García Soria
- Cierre.
#Conferencias #Eventos #EnEspañol #EnIngles #España #Hibrido #Infancia #Juvenilia #Coloquios #Critica #Literatura #JaneAusten #Estudios #250Aniversario #ElAñodeJaneAusten #JaneAusten250 #250JaneAusten #JaneAustenYear #Literature #Conferencias #Conferences #Madrid #UniversidadComplutense #LiteraturaFemenina